איך משרד פרסום בונה קמפיין לפי קהל יעד?
קמפיינים פרסומיים טובים אינם עניין של מה בכך. משרד פרסום מקצועי חושף שקמפיין אפקטיבי באמת מוכרח להיות מותאם לקהל היעד הרלווטי. אבל איך בדיוק מתבצע תהליך זה? להלן נתאר כמה מהשלבים והאסטרטגיות העיקריות שבהם משרדי פרסום משתמשים לבניית קמפיינים ממוקדים על פי קהלי יעד נכונים.
מהי הגדרת קהל היעד?
הדבר החשוב ביותר בהכנת קמפיין ממוקד הוא קודם כל להגדיר נכונה את קהל היעד. זה לא רק חיפוש נתונים אישיים ודמוגרפיים מובנים מאליהם כמו גיל או מגדר, מקום מגורים וכדומה. משרדי פרסום מקצועיים נעזרים במגוון רחב של פרמטרים נוספים למשל תחומי העניין של הגולשים והלקוחות, מאפיינים של התנהגות צרכנית, נקודות צורך ויש אומרים אף "נקודות כאב" (במובן של צורך בסיסי לא ממומש).
לשם כך, משרד פרסום יכול להשתמש בכלים כגון עריכת סקרי שוק, ניתוח נתוני לקוחות קיימים, עריכת מחקר עומק על מגמות בתחום העסקי הנדרש. כלי נוסף הוא שיטות אנליטיקה, כדי לזהות דפוסי התנהגות ברשת. על סמך המידע שנאסף אודות קהל היעד, יכולים במשרד הפרסום לשרטט "דמויות של לקוחות". כלומר, דמויות המייצגות פלחי לקוחות בקהל היעד המלא שלכם. אותן דמויות או "פרסונות" עוזרות לקבל החלטות פרסומיות שפונות אליהם, החלטות קריאטיביות ואחרות, הנדרשות עבור הקמפיין.
פיתוח אסטרטגיה לפרסום ממוקד
לאחר שיש לנו בסיס מוגדר של קהל היעד, סוכנות פרסום דיגיטלי יכולה להמשיך הלאה. בשלב זה מפתחים אסטרטגיה פרסומית לקראת צעדים מעשיים. בין היתר מזהים את הפלטפורמות שבהן משתמש קהל היעד. מתחילים לפתח סט של מסרים לאור הצרכים והרצונות של קהלי היעד תוך תכנון חוויית משתמש מתאימה. אסטרטגיה לפרסום ממוקד צריכה לשים דגש לא רק על הצרכן אלא גם על השלב שבו נמצא הלקוח (טרום החלטה, רכישה עצמה וכו'). תוכן שמיועד להעלאת מודעות למוצר חדש יהיה שונה מתוכן שמטרתו לייצר המרה מידית לרכישה. משרד הפרסום יתכנן כל קמפיין כך שיוכל לגעת בשלבים השונים של החלטות צרכן, מהעלאת צורך ועד למכירה. בנוסף, אסטרטגיית פרסום לפי קהלי יעד נוגעת גם בבחירת הטון והשפה המתאימים. מה שמדבר לקהל יעד צעיר עשוי להיות שונה ממסר שמדבר לקהל מבוגר, לאנשי עסקים וכדומה.
יצירת תוכן אפקטיבי ונכון
בשלב זה של בניית קמפיין אפשר להתחיל עם הכנת התוכן עצמו. תוכן, פירוש הדבר הכנת מודעות טקסט, ארגון תמונות, צילום סרטונים, כתיבת פוסטים לרשתות חברתיות ועוד. כל תוכן צריך להתאים במסר, בשפה ובעיצוב לקהל היעד. בזכאות המאפיינים של פרסום בפייסבוק ובנישות דיגיטליות אחרות, ניתן להגיע מהר וממוקד לכל קהל יעד שמצוי ברשת. משרד פרסום יכול להפיק כמה גרסאות שונות של אותו קמפיין, אם רוצים לפנות לקהלי יעד שונים במקביל. נדרשים שינויים משמעותיים בטון, בסגנון החזותי, בקריאה לפעולה ואפילו באורך הטקסט או התכנים המצולמים. הכל בהתאם למאפייני קהלי היעד שבהם מתמקדים.
שימוש בדאטה לאופטימיזציה מתמדת
לאחר השקת הקמפיין, המלאכה של משרד הפרסום עדיין ממשיכה. משתמשים בדאטה כדי לנתח את ביצועי הקמפיין ולבצע שיפורים תוך כדי תנועה. כלי אנליטיקה מאפשרים לעקוב אחרי מגוון מדדים רלוונטיים. למשל כמות קליקים, צפיות, המרות, תגובות. ניתן לזהות אילו קהלי יעד מגיבים ואילו קהלים מצריכים ביצוע שינויים כאלה ואחרים.
התאמה לפלטפורמות שונות
לא נסיים לפני שנדגיש כי פרסום באינטרנט לעסקים קטנים נעשה גם הוא בשילוב של פלטפורמות. כל פלטפורמה, למשל פייסבוק, אינסטגרם ואחרות, נשענת על מאפיינים ייחודיים משלה, פונה לקהלי יעד ומשתמשים אחרים או בדרכים אחרות וייעודיות. משרד פרסום איכותי יבחר בתוכן ובמסרים המתאימים, לכל פלטפורמה ובהתאם לקהלי היעד הרצויים.