אתר סלולרי
המשוואה פשוטה: אם הגולשים מגיעים לאתר שלך דרך טלפון סלולרי – והמגמה חד משמעית: השיטוט באינטרנט מתבצע יותר ויותר באמצעות סמארטפונים – אתה צריך ליצור עבורם אתר המותאם במיוחד לגלישה שכזו. ואכן, אתר סלולרי הוא מוצר שהביקוש אליו הולך וגואה, ובהחלט כדאי לדעת במה מדובר, מהן האופציות השונות של התאמת אתר לסלולר ועל מה חשוב להקפיד בעת בניית אתר שכזה.
לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץהאם כדאי לבנות אתר ייעודי לסלולרי?
מצד אחד התשובה היא כן, ואפילו בוודאי, שכן שיעור החדירה של הסמארטפונים בישראל עבר זה מכבר את ה- 50% ונמצא כל הזמן במגמת עלייה, מה גם שבעלי מכשירים מתקדמים אלה מרבים לנצל אותם לטובת חיפושי מידע באינטרנט, מחקרים לגבי מוצרים בהם הם מתעניינים, השוואות מחירים ורכישות.
מצד שני אנחנו ב- Exactive מקפידים קודם כל לבדוק מיהו קהל היעד של העסק שעומד מאחורי האתר, מהם הרגלי הגלישה שלו ובפרט דרך אילו מכשירים הם מגיעים אל האתר. רק לאחר בחינה מעמיקה של כל הנתונים הנ"ל ניתן להגיע להחלטה מושכלת לגבי המשאבים אותם יש להקצות לאתר סלולרי.
ישנן מספר אפשרויות כשמדברים על אתר סלולרי. השתיים הנפוצות ביותר הן בניית אתר המיועד מלכתחילה לגולשים שעושים זאת בסמארטפון זה או אחר, ואתרים רספונסיביים.
מהם אתרים רספונסיביים?
אתרים רספונסיביים ("אתרים מגיבים") הם אתרים המזהים את המסך ממנו מתבצעת הגלישה אליהם – כלומר את האורך, הרוחב, הרזולוציה וכו' – ובהתאם לפרמטרים אלה מציגים את התוכן, כך שהגולשים נהנים מהתאמה אידיאלית של התכנים למסכים שבהם הם מתבוננים.
אתר רספונסיבי חוסך לבעל העסק את הצורך לבנות שני אתרים – אתר סלולרי ואתר "רגיל" עבור הגולשים המשתמשים במחשבים נייחים ובמסכים גדולים. היעדר הכפילות מקל גם על התחזוקה השוטפת של הנוכחות האינטרנטית, שכן אין צורך לעדכן כל פעם שני אתרים אלא רק אחד.
יתרון חשוב נוסף של אתרים רספונסיביים הוא התאמתם המוחלטת לכל המסכים באשר הם, כולל אלה של הטאבלטים שגם מהם מתבצעת גלישה לא מועטה בימינו, וכולל מסכים שעדיין לא קיימים בימינו אך בהחלט עשויים לצוץ בעתיד הקרוב.
החיסרון הבולט של אתר רספונסיבי ביחס לאתר סלולרי (כלומר אתר שנבנה מראש במיוחד עבור מי שגולש דרך סמארטפון) הוא העובדה שההתאמה הוויזואלית מושלמת אך אין התאמה תוכנית במקביל – כלומר, מי שגולש במחשב נייח ומי שגולש בסלולרי נחשפים לאותו תוכן בדיוק. זהו למעשה חיסרון כפול: ראשית, ישנם תכנים שכלל לא יוצגו בסלולרי בגלל פורמט לא מתאים, ושנית, זמן הטעינה של האתר בסלולר עלול להיות ממושך (בגלל שהוא כולל תכנים כבדי משקל) ולגרום לחלק מהגולשים לנטוש.
אתר סלולרי ייעודי מבטיח חווית משתמש אופטימלית למשתמשים בסמארטפונים, אולם מאחר שרוב המקרים במקביל מפעיל העסק גם אתר "רגיל" הרי שנדרשת השקעה רבה יותר הן בתחזוקת האתרים והן בקידומם בגוגל.
באופן טבעי אין עדיפות מובהקת לאחת משתי האופציות, ועל כן חשוב לבנות את האתר באמצעות חברה מקצועית ואמינה דוגמת Exactive המבטיחה בחירה אפקטיבית בהתאם לצרכי העסק.
לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץעל מה חשוב להקפיד כשבונים אתר סלולרי?
אתר סלולרי חייב להיות מהיר, מניע לפעולה, קל לשימוש והמידע המוצג בו חייב להיות ישר ולעניין כשהדברים החשובים ביותר מודגשים באופן בולט – או במילים אחרות אתרים כמו שב- Exactive יודעים לבנות.
הצורך במהירות נובע מהסבלנות המוגבלת של הגולשים, וזו הסיבה גם לצורך להציג מידע תמציתי וחיוני (את ההעמקות אפשר לשמור לאתרים לא סלולריים) באופן ידידותי ובהיר במיוחד. כפתורים דוגמת "צלצלו כבר עכשיו ל-" או "לרכישה" צריכים להיות בולטים – וההנעה לפעולה מבטיחה שההשקעה באתר תניב את הפירות הרצויים.