מאמרים וכתבות

מהו שיווק ויראלי

כאשר עסק מחליט לפתח אסטרטגיה שיווקית ברשת, הוא בדרך כלל פונה למספר רבדים של שיווק ופרסום, במטרה להביא קהל חדש ולשמור על קהל קיים. בדרך כלל על מנת שזה יצליח שוכר העסק את שירותיו של משרד פרסום שיעשה עבורו את העבודה לצורך מיתוג עסקי,  החל מקידום בסיסי ועד שיווק ויראלי.

הפרסום הבסיסי של כל עסק ברשת, הוא  קידום אורגני של האתר בגוגל, מדובר על תהליך ארוך וממושך שעשוי לקחת זמן על מנת להביא תוצאות. פרסומים באופן יותר מתקדם, הינם קידום ממומן, קידום בפייסבוק, ניהול עמוד פייסבוק. מדובר על פרסום בתשלום, שמטרתו לא רק להגדיל את כמות המבקרים באתר, אלא למשוך אנשים לבצע פעולות שונות, הרשמה לשירות מסוים, רכישת מוצר וכן הלאה.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

שם המשחק היום הוא שיווק ויראלי. העסק לא סומך יותר על כך שהגולש יפנים את המסר, ויכנס לאתר. הוא נותן לו כלים שונים בשביל לעשות את זה. מניע אותו לפעולה תוך כדי כך שהוא מגיש לו את כל הכלים הנדרשים בשביל לבצע אותה בצורה ישירה.

לפני שנסביר כיצד שיווק ויראלי, חשוב להבין, אם תעשו את זה בצורה לא מושכלת, אתם עלולים לפגוע בשם של העסק. זו הסיבה שנהוג להשתמש במומחים בנושא של ניהול מוניטין, משרד פרסום שיודע, לא רק מה אסור ומה מותר, אלא גם יודע לשמור על הכללים שהלקוחות מצפים מהעסק לעמוד בהם, במערכת היחסים שבין עסקים לצרכנים.

כיצד מבצעים שיווק ויראלי ?

יש מספר דוגמאות לשיווק ויראלי. הדוגמא הטובה ביותר היא שימשו במאגרי מידע שנמצאים אצלנו. מדובר על מאגר נתונים של לקוחות, שמות ומיילים. אז אנחנו יכולים להעביר להם מייל אישי עם פרטים שונים על המוצר או השירות שאנחנו מרוצים לשווק ולהפיץ.

אפשרות אחרת היא פתיחת עמוד, בו ניתן למלא טופס ולרשום את כל הפרטים. כך הגולש מבקר בעמוד, משתמש בו, ולאחר מכן ממלא את הפרטים. הפרטים עוברים אלינו ואנחנו יכולים להשתמש בהם כדי לשווק מוצרים שונים.  עוד אופציה של העברת תכנים היא פתיחת בלוג, עסקים רבים פותחים בלוג עסקי, מפרסמים מאמרים שונים ואלה מופצים, לא רק בקרב גולשים "רגילים" אלא גם בקרב אתרי תוכן ואנשים מהתחום, לאט לאט נוצרת קהילה שמושפעת ממנו.

אחת השיטות האהובות על העוסקים בשיווק ויראלי הם מיילים שמעודדים אנשים לבצע פעולות שונות. הדבר הכי מקובל היום הוא להציע לאנשים לראות סרטונים שונים, מצחיקים בעיקר. דרך הסרטונים או לפני שהם משודרים, ניתן להעביר מסרים שונים.

שיטה אחרונה אותה נציג היא שימוש בפרסומות פרובוקטיביות. הפרסומת עצמה לא בהכרח אמורה למכור את המוצר או את השירות, אך הבאז שייווצר סביבה הוא זה שאמור להביא למכירת המוצר או השיווק.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

חשוב להבהיר, שיווק ויראלי הוא מהלך חוקי לחלוטין, הוא עוזר לייצר באז, הוא עוזר להגיע לכמה שיותר אנשים ועוד בזמן קצר. הבעיה עם שיווק ויראלי, שלא פעם הוא עובר על גבול הטעם הטוב ובמקרים אחרים, הוא לא בהכרח נבנה בצורה מקצועית. זו הסיבה שמוטב להשתמש בצוות של משרד פרסום מקצועי לצורך שיווק ויראלי נכון ויעיל. המשרד ידע לעשות את זה במסגרת אסטרטגיה רחבה, הכוללת לעיתים מיתוג עסקי מבוסס אינטרנט. הכלים בהם הוא ישתמש יעברו מחקר ובדיקה מקדימה, בשביל לוודא עד כמה הם מתאימים ונכונים עבור העסק, ורק לאחר שיהיה ברור מאליו שבכלים אלו העסק יכול להפיק שיווק ויראלי בצורה חכמה, הוא ישתמש בהם.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר