איך לפרסם עסק באינסטגרם?
ישנם עסקים שחייבים נוכחות באינסטגרם אך לא לכולם זה מתאים. אם אתם רוצים לדעת האם יש לכם באמת מה לחפש ברשת החברתית הדינאמית הזאת ולא פחות חשוב, איך עושים את זה, הסקירה הזאת בשבילכם. איך לפרסם עסק באינסטגרם? מה עושים ואיך – המדריך הנוכחי יעשה לכם סדר כמו שצריך.
האם אינסטגרם זה רק לצעירים?
אינסטגרם התחילה בתור עוד פלטפורמה חביבה אך לא מרגשת להעלאה של תמונות. עם הזמן זו הפכה לאפליקציה מובילה שהרחיבה בצורה דרמטית את קהל היעד ואת קהל המשתמשים. בהתחלה, מרבית חובבי ה"אינסטה" היו צעירים בעיקרם ומקסימום בני נוער. כיום – התמונה רחוקה מכך. האפליקציה הזאת הפכה למאוד מגוונת, הן מבחינת השירותים שהיא מציעה, הן מבחינת ערכי הקהילה, הן מבחינת מעורבות הגולשים וגם מבחינת קהל היעד. בפנים ניתן למצוא קהל יעד דינאמי שאוהב לחשוב ולחוות בצורה וויזואלית. כל עסק שניתן לקדם בעזרת מסרים וויזואליים חזקים יפיק הרבה מאוד תועלת מהפלטפורמה הזאת.
אילו עסקים חייבים להיות באינסטגרם – ומי לא
בהקשר זה, אפשר לחלק את כל סוגי העסקים לשלושה:
- עסקים שפשוט חייבים לבצע קידום עסקים באינסטגרם (אחרת ההפסד כולו שלהם).
- עסקים שיפיקו תועלת מסוימת מהאינסטגרם, אם ישכילו לפעול בצורה טובה.
- עסקים שאין לכם כל כך מה לחפש שם, לפחות בשלב זה (כי אולי בעתיד זה ישתנה).
אם אתם שוקלים לפנות אל סוכנות פרסום דיגיטל שימו לב לזה: עסקים בתחום הלייף סטייל, איכות חיים, מותגי אופנה, מוצרים לבית, תיירות, כל אלה חייבים לפרסם את עצמם באינסטגרם. כל עסק שהחזון שלו או המיתוג שלו כוללים עיצוב, תדמית, הרשת החברתית הזאת היא המקום הטבעי בשבילם. כל עסק שבאופן טבעי יש לו תוצרים שניתן לצלם, שיכולים להיראות טוב, שנחווים בצורה רגשית וויזואלית ישגשגו בתוך האינסטגרם וגם בזכותו.
פעם היה אפשר לדבר בעיקר על עסקים של תכשיטים, אופנה, קוסמטיקה, עיצוב פנים, תעשיית הביוטי. כיום, בפנים נמצאים גם עסקים כגון רפואה אסתטית, רפואת שיניים, טיפולי פנים אך גם שירותי פנאי ותרבות. עסקים נועזים, שחושבים מחוץ לקופסא, גם לכם כדאי לפתוח קמפיינים באינסטגרם ולהיחשף ללקוחות חדשים או לפלח לקוחות נוסף שפחות נגיש בערוצים אחרים. עובדה היא שהיום, אפילו בנקים, מעוז השמרנות בפרסום, כבר נמצאים שם ואפילו משרדים מסוימים של יועצים עסקיים ועורכי דין. אם קהל היעד מורכב בעיקרו מבני גיל הזהב, למשל בשיווק מוצרי ספיגה לקשישים, פרסום ברשת החברתית הזאת נחשב לפחות אפקטיבי.
טיפים שעובדים לפרסום באינסטגרם
כללים מסוימים שעובדים לגבי מיתוג עסקים יכולים לעבוד גם בפלטפורמה הזאת אך יש גם כללים נוספים, ייחודיים. למשל:
- כדי ליצור קהילה, חייבים להעלות תכנים בקצב גבוה.
- צריך להיות מעורבים בקהילה, כלומר להגיב גם לפרסומים של אחרים.
- תמונות וסרטונים שמעלים חייבים להיות באיכות גבוהה, אבל הם לא חייבים להיות סופר מקצועיים.
- הגולשים מעדיפים כיום אותנטיות. מסרים סינטטיים זוכים לבוז במקרה הטוב ולאי אמון במקרה הפחות טוב.
- היזהרו ממסרים פוגעניים, מעליבים או עילגים. הפרסומים שלכם מעידים עליכם והם צריכים להיות בעיקר חיוביים.
- מידה מסוימת של חשיפה אישית יכולה להועיל מאוד, במיוחד לעסקים קטנים.
- הגיבו לכם או סימנו לכם לייק? הודו על כך. כשמישהו השקיע בתגובה אליכם ורואה שאתם עונים, הוא וגם אחרים מעריכים זאת.
- שלבו באיזון נכון בין מסרים שיווקיים לבין מסרים מקצועיים. תנו ערך לגולשים, תבלו בהומור, חשבו מדי פעם מחוץ לקופסה ותראו תוצאות.