מאמרים וכתבות

האם חייבים משרד פרסום בשביל מיתוג איכותי

אם נבדוק מה קרה לא רק בעשר השנים האחרונות אלא גם לפני כן, הרי שבאופן מסורתי, גופים עסקיים שרצו לשפר את המיתוג העסקי או לברוא מיתוג חדש לחלוטין פנו לאנשי מקצועי. אף אחד לא חשב פעם שאפשר לבנות מיתוג עסקי מבלי להיעזר במקצועני פרסום מהשורה הראשונה. כיום, עסק יכול לשכור משרד פרסום לצורך מיתוג איכותי אבל יש גם כמה וכמה צעדים שאפשר לבצע לבד. נדגים את זה ונציג עוד תובנה חשוב ומועילה.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מתי כדאי מיתוג עצמאי ומתי לא

אם אתם שואלים מתי כדאי לבצע מיתוג עצמאי ומתי לא, יש לנו חדשות חשובות בשבילכם. אפילו אם אתם שוכרים משרד פרסום, עדיין אתם יכולים וצריכים לפעול מתוך תפיסה שיווקית ובראיית המותג בחיי היום יום שלכם. גם אם אתם לא אנשי שיווק ומכירות מלידה, זה לא קשה במיוחד כאשר אתם מחזיקים זאת היטב במודעות ובעזרת תרגול ומיומנות תוכלו להשיג הרבה מאוד.

לאורך זמן אף בעל עסק שמכבד את עצמו לא יכול לקחת על עצמו את כל תחום יחסי הציבור, המיתוג והפרסום. צריכים להשקיע בניהול העסק, במתן מענה ללקוחות, באלף ואחד עניינים יום יומיים. ברגע שבו מרגישים שהעומס גדול מדי, כדאי לפנות לאנשי פרסום מנוסים. ושוב, נדגיש שגם אז צריכים להמשיך ו"לחשוב שיווקית". חשיבה שיווקית עצמית תצליח להשיג לכם הרבה, בפרט אם תשתמשו בטיפים הרבים שתמצאו לפניכם.

יש לכם מצלמה, נצלו אותה עסקית ושיווקית

אתם לא צריכים מישהו שיספר לכם שיש לכם בהישג יד מצלמה סופר משוכללת. אפילו אם אתם לא מכורים לצילום בסלולר, בטוח שאתם מדי פעם מצלמים תמונות פה ושם, לפחות בטיולים בחו"ל, בחופשות בארץ, כשהילדים עושים משהו משעשע או כשאתם רוצים להעלות פוסט לחבר'ה לשלוח משהו מגניב במייל לחברים או למשפחה. אתם ממש לא צריכים משרד פרסום שיגיד לכם איך ומתי לצלם בשעות הפנאי, אבל אתם יכולים להיעזר בכלל הבא. חפשו את הרגעים המיוחדים שיכולו לעזור לכם להרים את העסק למעלה. נצלו את המצלמה מבחינה עסקית, שיווקית ואפילו לטובת  מיתוג אישי. נשמע מסובך? תראו כמה שזה פשוט:

  • נניח שאתם מוכרים משחקים לילדים. יום אחד הגיע אליכם לקוח חוזר ויש בפיו מילים חמות או המלצות על צעצוע שאתם מייבאים או מייצרים. במקום לצטט אותו באתר, הרימו את המצלמה וצלמו אותו, כשהוא מודה לכם וממליץ. אם הוא מסכים, העלו את הסרטון לאתר, לפייסבוק או פשוט ליו טיוב.
  • נניח שיש לכם מסעדה והתחלתם להכין מנה חדשה שהוכנסה לתפריט. קחו את המצלמה וצלמו את המלצר שמוציא מהמטבח בפעם הראשונה את המנה החדשה. הוסיפו קצת מוזיקת רקע ויש לכם סרטון קידום מכירות באפס השקעה.
  • נניח שיש לך עסק לעיצוב שמלות כלה ואיפור ערב. בגלל הקורונה, העסקים נפגעו והחלטת להציע שירות איפור ביתי. צלמי את עצמך בזמן העבודה והעלי לדף פייסבוק עסקי. שתפי את הציבור בקשיי הפרנסה, אך לא ממקום נמוך. ספרי איך את ממציאה את עצמך מחדש ובונה את עצמך בעשר אצבעות. האפקט עצום, המיתוג אישי ועובד.

שאלו לא מה אני רוצה אלא מה הלקוח רוצה

טעות משמעותית שעצמאים ועסקים עושים כאשר הם מנסים לבצע מיתוג עסקים באינטרנט לבד היא להתרכז אך ורק במה שמעניין אותם. לדוגמא, הם ידגישו עד כמה שהם מקצועיים, עד כמה שהם מיומנים. מעבר לכך שכולם אומרים את זה, כך שזה לא נשמע מי יודע מה אמין, זה גם שם את הלקוח במקום השני. אפשר להעביר מסרים חשובים, באופן שממחיש לא במה אני טוב או מה אני רוצה אלא גם מה אני מספק ללקוח, מכיוון שהוא רוצה וזקוק לכך. לדוגמא, במיתוג, במקום לומר שאני בעל עסק מעולה בתחום אספקת צרכי דפוס ודיו, אפשר לתאר כיצד אני מתמקד בלקוח. אתם (הלקוחות) מחפשים פתרונות דפוס ודיו מוזלים? אתם עושים הכל כדי לחסוך בהוצאות? אני (כעסק) מבין את זה, ולכן אנו משיגים ומשווקים פתרונות מוזלים כדי שהלקוח ייהנה ממוצר חסכוני וטוב.

דוגמא נוספת – נניח שיש לכם צימר ואתם רוצים לפרסם אותו. אתם יכולים לשכור משרד פרסום שיתאר כמה שאתם מנוסים בתחום התיירות ושחשוב לכם להעניק חווית אירוח ראשונה במעלה. זה בהחלט טוב וחשוב. אבל מעבר לכך, שפרו את המיתוג שלכם והדגישו עד כמה אתם מוכוונים כלפי לקוחותיכם. פרסמו שאתם מכירים בצורך שלהם בנופש מפנק, ברצון שלהם לקבל ארוחת בוקר ביתית, אתם מבינים עד כמה הם זקוקים למנוחה טובה מהשגרה. המסר ששם את הלקוח במרכז ועושה את זה ממקום אותנטי עובד בצורה מאוד טובה.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

משרד הפרסום ואתם – שותפות מנצחת

כדי לסכם בקצרה, אין ספק שמשרדי פרסום עם קבלות יעזרו לכל עסק להפיק קמפיינים דיגיטליים או לא דיגיטליים, בעלי תפוצה רחבה. אם אתם עובדים קשה ורוצים להפיק תועלת מקסימלית מבלי לבזבז זמן, איש פרסום שיאפיין את העסק שלכם ויבנה מהלכי קידום יעשה את העבודה. יחד עם זאת, אף משרד או איש יח"צ כזה או אחר לא יחזיק לכם את היד בכל רגע. תמיד טוב לקחת יוזמה, לתת את הערך המוסף כבעלי העסק או כבעלת תפקיד משמעותי בו, ולשווק, למתג ולמכור טוב יותר. וכל זאת, תוך כדי כך שאתם זוכרים להתמקד לא רק במה שחשוב לכם, אלא גם במה שחשוב ללקוחות שלכם. מעתה תזכרו שזה לא או אתם או משרד הפרסום, אלא שניכם יחד. שותפות מנצחת שחותרת לאותה המטרה בכוחות משותפים.

__

האם כדאי לשכור משרד פרסום או שכדאי למתג את עצמנו באופן עצמאי, באינטרנט וברשתות החברתיות? קבלו את התשובה המפתיעה שתעזור לכם להצליח יותר, כיום ובעתיד

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר