האם משרד פרסום יכול לסייע במיתוג אישי ומה זה נותן
עסק שמוכר מוצר ייחודי שאין לאף אחד אחר מחזיק בידיו ייתרון עצום. מוצר נדרש, ייחודי, הוא בעצם מוכר את עצמו. אולם במציאות המודרנית, נדיר מאוד בימינו שעסק יוכל להציע משהו שאין למתחרים. אפילו מוצר מאוד מיוחד זוכה די מהר למתחרים שצצים כמעט בין לילה. אז איך בכל זאת עסק יכול להציג משהו יותר מיוחד, שאין כמוהו בשוק? ניתן להשיג את זה באמצעות מיתוג ובאופן יותר ספציפי, על ידי מיתוג אישי. נסביר מה זה בדיוק אומר, מהם היתרונות והאם אפשר להיעזר במשרד פרסום כדי להשיג תוצאות יוצאות מן הכלל.
מתי כדאי להשקיע יותר במיתוג האישי
המיתוג האישי יכול להתאים כמעט לכל עסק ולכל תקציב. עסקים מהטובים והנבחרים ביותר משקיעים בכך, ולא מעט. עם זאת, בעסקים בתחילת הדרך, אפשר להתחיל לבצע מיתוג שכזה אפילו באופן עצמי. בהמשך ישתלב יועץ פרסום ויסייע לכם לחדד מסרים ולייעל אפקטיביות.
אבל האם ממש לכל עסק כדאי להשקיע מאמץ במיתוג האישי? אנו לא אוהבים הכללות יותר מדי גורפות אולם נוכל להציע כלל טוב. הכלל אומר כך: מיתוג אישי באינטרנט הופך לחיוני ככל שיש לכם יותר מתחרים, שמציעים פחות או יותר, אותו הדבר. במיוחד זה נכון כאשר אין חסמי כניסה משמעותיים לתחום או שאתם מגלים שלקוחות נחשפים לקמפיינים של נותני שירות או עסקים כמוכם.
עסק גדול או בינוני לא יהסס להשקיע בפרסום ומיתוג ארוך טווח. מפני שאחרת, המתחרים ינגסו בנתח שוק ויעבירו אליהם את הלקוחות שלכם. אבל האם זה עלול להיות יקר עבור עסק חדש או קטן? הכל תלוי במטרה שרוצים להשיג, כמות החשיפה, היקף הלקוחות וסוג המוצר. וחשוב לנו להוסיף שיותר השקעה לא בהכרח אומרת שאתם צריכים להשקיע הרבה יותר כסף. פעולה זריזה ברגע הנכון תשיג הרבה מאוד. לדוגמא, פעולה ממוקדת של משרד פרסום, על בסיס יצירתית ומסרים מחודדים תציג אתכם באור הנכון בשקעה סבירה. ועוד דוגמא, מיתוג שמעצימים בשילוב שיווק גרילה יאפשר למשוך את תשומת הלב של הקהל הרחב ולגרוף הצלחה מהירה, בהשקעה יחסית קטנה.
המיתוג שהופך אתכם למבינים
אם חשבתם כי המיתוג האישי שיבצע עבורכם משרד פרסום מתחיל ונגמר בלוגו חדש, קבלו תובנה יותר עמוקה. המיתוג היעיל לא בא למכור אתכם או את העסק שלכם באמצעות תדמית חלולה או לוגו יפה שאין מאחוריו דבר. המיתוג שבאמת נותן ערך בונה אתכם בצורה יציבה ונאותה, כמו קיר עם תשתית חסונה. מיתוג מקצועי נועד להעניק לכם את ההילה והשם של גורם עסקי "מבין עניין". לדוגמא, אם אתם עוסקים בהדברה, המיתוג בונה אתכם כבעלי ידע בכל החידושים בתחום. אתם תוצגו כבעלי ניסיון בהדברות ירוקות, מנוסים בגישות חדשות בסילוק מזיקים. מבססים בעזרת מאמרים וטיפים ערך ללקוח ומבטאים את ההבנה שלכם, בכל הטפילים שמאפיינים את מזג האוויר הישראלי. כלומר, גם אם יהיו עוד הרבה עסקים כמוכם, מלבישים אתכם בלבוש הנכון: אתם נהנים ממוניטין של ידע וניסיון, ייחודיים ואישיים, בצורה שבונה אתכם ביחס למתחרים שלכם.
המיתוג שבונה לכם את הערכים הנכונים
בעזרת משרד פרסום מקצועי המיתוג יכול להעצים אתכם בעיני הלקוחות בהיבטים נוספים. משרד מקצועי יחתור להבין אתכם בצורה מעמיקה ולשקף בפני הציבור את הערכים שיקרינו את התדמית הנכונה עבורכם. לכל בעל מקצוע ולכל עסק אפשר להלביש ערכים מכל מיני סוגים. אך רצוי שהערכים שיועברו באמצעות האתר, דפי נחיתה ופרסומים נוספים, באמת ידבררו אתכם, ידברו עליכם (וגם ייחוו כאמינים עבור לקוחות שכבר מכירים אתכם). במשרד הפרסום שילמד אתכם לעומק ייפגשו בכם ויבינו מכם מה חשוב לכם. בנוסף, יוגדרו הצרכים והרצונות של הלקוחות שלכם, כך שהפניה אליהם תיעשה באופן הנכון. בהתאם לכך, בונים תדמית התואמת ומעצימה ערכים כדוגמת מקצועיות, אמינות, יושרה, זמינות, חדשנות ועוד. לעיתים יהיה נכון לבנות תדמית משולבת, שתוצג בערוצים שונים עם דגשים רצויים, ייחודיים או מחודדים, לכל ערוץ וערוץ.
לבנות לעסק שפה משלו
במצבים מסוימים יהיה נכון לבנות עבור העסק שפה ייחודית, שתגדיר אותו היטב. לא כל משרד פרסום יעסוק בכך אך הנבחרים שבהם בהחלט יציעו פתרונות טובים. שפה עסקית יכולה לבדל את העסק שלכם לעומת הרבה אחרים וגם תעצים את הערכים שהגדרתם. חשוב, עם זאת, שהשפה לא תבלבל את הלקוח או תסתור את ה"אני מאמין" שלכם. השפה יכולה להיות מילולית אך גם לא מילולית. ניתן להדגיש ערכים ומילים מסוימות בשפת מנוע החיפוש אך גם באמצעות צבע או צליל. במידה ומטמיעים באתר קטעי וידאו או אנימציה, הרי שאלה דרכים נהדרות להחצין שפה ייחודית. שפה של הומור, שפה של אמינות, שפת הנוער או שפה גבוהה. את זה מבצעים אחרי בניית אסטרטגיה נכונה, כך שהשפה תקדם אתכם היטב.
גישה מרובת ערוצים
המיתוג האישי המקצועי, במציאות העסקית הנוכחית, יפנה ללקוח בערוצים מגוונים ונבחרים. לדוגמא, באתר העסק מעבירים מסרים ללקוחות מתעניינים, בונים עמודי מידע למחפשי מידע. בדפי נחיתה מאפשרים לפתוח הזמנה או שירות, לאלה שרוצים להזמין שירות בשלב זה. במדיה החברתית יועברו מסרים יותר קצרים, עם חדשות ותצלומים, סרטונים קצרים, מבצעים שווים. ניהול מדיה חברתית זה מקצוע בפני עצמו וחשוב שתפקידו אותו בידי משרד מנוסה. בהשקעה לא גדולה מדי, אפשר להשיג תוצאות מעולות בפרסום ובמיתוג, עם סרטוני תדמית או קליפים, אלבומי תמונות מושקעים, הכל בהתאם לענף שבו אתם פועלים.