5 טיפים לשיווק בדיגיטל לעסקים קטנים
רוצים למכור יותר? לעסקים קטנים יש הרבה הזדמנויות לשיפור עסקי באמצעות שיווק בדיגיטל. קבלו רשימה של 5 טיפים שיאפשרו להפוך את השיווק למוצלח יותר, ממוקד ואפקטיבי.
1. הגדרת קהל היעד
לפני שמתחילים שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר מיהו הקהל הטבעי שלך. על פי מאפייני קהל היעד שאותם אתה מגדיר, תוכלו לנסח קמפיינים נכונים ומסרים שעובדים באתר ומחוצה לו. בהגדרת קהל היעד תוכל להחליט לדוגמא האם אתה רוצה לפנות לצעירים או אולי לבני הגיל השלישי. יתכן שתחליט שתרצה לפנות לבעלי מקצועות חופשיים או לקהל יעד עסקי. במידה ואתה רוצה להפנות מסרים שיווקיים לכמה קהלי יעד, תוכל לבנות אסטרטגיית שיווק בדיגיטל, עם מסרים נפרדים לכל קבוצה. לרוב זה משפר את תוצאות השיווק בצורה ניכרת. אגב, תוכל לקבל כיווני פעולה טובה על ידי איסוף סטטיסטיקה אודות גולשים המגיעים לאתר שלך. כמו כן תוכל לקבל סטטיסטיקה מפלטפורמות של מדיה חברתית על סוגיה השונים.
2. פרסום ממומן בהתאמה לפלטפורמות
יתרון חשוב של פרסום ממומן, נובע מכך שהוא משיג חשיפה רחבה בתוך זמן קצר. אבל שים לב ששיווק יעיל מביא בחשבון את מאפייני הפלטפורמה. לדוגמא, פרסום ממומן בגוגל מתאים כאשר אתה מחפש לקוחות שזקוקים לך ומחפשים אותך (כלומר סוג עסק כמו שלך), באופן פעיל. מנוע החיפוש גוגל מכיל כלי עזר חזקים מאוד, ביצירת קמפיינים ממומנים שפועלים על בסיס מודעות, קישורים ממומנים, פרסומות בגוגל עצמה וגם באתרי שותפים. פרסום ממומן בפייסבוק לעומת זאת, נועד לעניין את המשתמשים ברשת החברתית, במוצרים או בשירותים שלא בהכרח תכננו לקנות לפני כן. הפרסום הזה נשען לא על מילות חיפוש אלא גם פילוח מדויק של לקוחות ומסרים מושחזים.
3. תשלום לפי פעולה ולא רק לפי חשיפה
חברת סוכנות פרסום דיגיטל ממליצה לא להפנות את כל תקציב הפרסום בעסק קטן, לטובת הגדלת חשיפה בלבד. אין ספק כי חשוב לייצר חשיפה למשל על ידי קידום אורגני, אבל מודעות ממוקדות שיש מאחוריהן תוכנית, יוצרות לא רק תנועה לאתר אלא יותר רכישות וביצוע פעולות. פרסום מבוסס הקלקה, כלומר PPC, יכול לעבוד בכל מיני פלטפורמות. הרעיון הוא שתקציב הפרסום מגיע למפרסם, רק כאשר גולשים ממש הקליקו על המודעה (ולא רק צפו בה). ההנחה היא שהקלקה על מודעה שתוכננה היטב יוצרת גידול די מהיר במכירות של העסק הקטן.
4. אופטימיזציה של נכסי שיווק דיגיטלי
עסק קטן יכול להקים הרבה סוגים של נכסים דיגיטליים, שהמטרה שלהם היא שיווק. לדוגמא, ניתן להקים עמודי נחיתה, אתרים עסקיים, דפים ברשתות חברתיות, ערוץ סרטונים ביו טיוב ובפלטפורמות דומות וכן הלאה. אבל משרד שיווק דיגיטלי מדגיש כי מלבד הימצאותם של ערוצים כאלה, חשוב לא פחות לבצע עבורם אופטימיזציה. פירוש הדבר היא לאתר את מילות החיפוש הכי רלוונטיות או את ההאשטגים הפופולריים שבהם תוכלו לעשות שימוש. מילות מפתח שתכניסו לאתר, לגוגל מיי ביזנס ולדפים ברשתות חברתיות, בשילוב צעדים נוספים כגון שיפור סרגלי ניווט, יקדמו את מיקום האתר ויובילו יותר אנשים לגשת אל הנכסים הדיגיטליים השיווקיים שלכם.
5. צ'פר את הקהילה שמלווה אותך
טפח קהילה של אוהדים, צרכנים ולקוחות, על ידי מתן צ'ופרים ומידע מקצועי, מועיל ומעניין. לדוגמא, שלב קופונים או הנחות לקוראי הניוזלטר או לגולשי האתר. התחל ליזום הנחות מיוחדות לחברים ברשתות החברתיות שעוקבים אחריך. העלה סרטונים שמסבירים אודות טיפים לשימוש במוצרים שלך או כללים נוספים בעלי ערך שהלקוחות ייהנו מהם. מעורבות הקהילה תחזק את הצלחת העסק שלך.