טיפים מרכזיים לבידול המותג
אנחנו חיים בעולם של שפע, והתחרות היום, יותר מתמיד, גדולה. אחד הדברים הכי חשובים בזירה העסקית הוא מיתוג עסקי. לכל עסק יש את הערכים שלו, המטרות שלו, המוצרים (או השירותים) שהוא מציע, ה"אני מאמין" שלו. כל אלה מייחדים אותו, וכדאי מאוד שיבואו לידי ביטוי בתהליך המיתוג.
אפשר להגיד שבידול הוא המפתח להצלחה. מיתוג נכון וקולע הוא אחד כזה שמעביר את המהות של העסק בכל אינטראקציה עם לקוח, אבל לא רק – מיתוג נכון מניח בסיס יציב לשיווק העסק בדיגיטל. וכולנו יודעים ששיווק יעיל שווה הכנסה. והכנסה שווה צמיחה.
כל משרד מיתוג שחי ונושם את עולם הפרסום יגיד לכם שהבידול שלכם כמותג הוא קריטי!
על מנת להתבלט בים העסקים, חשוב שהעסק ידע ליצור זהות מותגית ייחודית שתהדהד עם קהל היעד שלו.
הלקוחות הפוטנציאליים והקבועים צריכים לדעת בכל זמן נתון: מי אתם, מה אתם מייצגים, ומה החוויה שאתם מציעים לקהל הלקוחות לעומת שאר המתחרים בשוק.
אי אפשר להתעלם מזה, למותג מצליח יש אישיות שניתנת לזיהוי באמצעות טון הדיבור, הוויזואליה, התוכן, המסרים, העיצוב וכו'.
אז איך עושים את זה כמו שצריך? הנה 5 טיפים.
הכירו את העסק שלכם כמו את כף היד שלכם
לפני שאתם ממהרים להסתכל החוצה, התבוננו פנימה. אם תיזכרו טוב, לפני שהעסק שלכם קרם עור וגידים הוא היה תוכנית עסקית על דף. רוצים להתחיל להגדיל את המחזורים החודשיים? חזרו לחדד את הבסיס.
שאלו את עצמכם בצורה כנה אם אתם באמת מממשים את החזון הכתוב או שקצת סטיתם מהדרך (חשוב לציין שלהיות דינמי וגמיש זה מבורך, אבל עליכם לוודא שזה נעשה בצורה הנכונה).
מצאו את קהל היעד שלכם
הדבר השני הוא לדעת מי קהל היעד שלכם. כל עסק מוכוון לקהל יעד ספציפי ומוגדר. וכמה שיותר ספציפי, יותר טוב. קל להגיד "המוצרים שלי מתאימים לכולם", אבל דעו שככל שאתם מכוונים רחב יותר, ככה הסיכויים לפגיעה יורדים. כשאתם מתמקדים בקהל סופר ספציפי (לדוגמה: נשים בגילאי 28-32 בהיריון עם ילד ראשון שגרות באיזור המרכז) אתם יכולים לפתור לו בעיה. או במילים אחרות: לשנות לו את החיים לטובה.
משרדי מיתוג מקצועיים יוכלו לעזור לכם לדייק את קהל היעד של העסק. תהליך זה יעזור לכם לצמצם את היקף התוכן שלכם, למצוא את הערוצים הטובים ביותר להגיע אליו, ולוודא שאתם מעבירים את המסרים השיווקיים הנכונים.
הגדירו את הפרסונות השיווקיות
אחרי שתמצאו את קהל היעד שלכם, יהיה לכם קל יותר לחלק אותו לפרסונות שיווקיות. במקום להשתמש בכותרת כללית (נשים בגילאי 28-32 בהיריון עם ילד ראשון שגרות באיזור המרכז), תוכלו ממש להגדיר את השם של אותה אישה שנכנסת תחת הקטגוריה, לדמיין מה סדר היום שלה, התחביבים, ולבסוף להבין על איזה בעיה ספציפית המוצר שלכם עונה ואיך הוא עושה את זה.
פרסונות אלה הן ייצוגים של הלקוח האידיאלי שלכם, וצריך לקבל מידע מפורט על הדמוגרפיה, הפסיכוגרפיה וההתנהגויות שלו.
כן, זאת בדיוק הרזולוציה שאנחנו יורדים אליה כשאנחנו עובדים על מיתוג עסקים. הרי בסוף, הלקוחות שלכם מורכבים מקהל היעד, בלעדיו אין לעסק זכות קיום. מן הראוי שנחקור אותו כמו שצריך, וזאת על מנת שנוכל לדבר בשפה שלו. שפה שהוא יתחבר אליה דרך הלוגו של החברה, הצבעים המובילים, העיצוב של האתר והדפים העסקיים בפלטפורמות. בקיצור, שפה מיתוגית מא' עד ת'.
בצעו מחקר מתחרים
לא בשביל לקחת השראה ולא כדי להעתיק, אבל חשוב שתדעו מול מי אתם משחקים. מי העסקים ש"מתחרים" לצידכם על לקוחות. המחקר יכול לעזור לכם להבין מה מצב השוק, איך קהל היעד מגיב לאסטרטגיה השיווקית של אותם עסקים, ולמה הוא נותן לאחדים מהם עדיפות על פני אחרים. בסוף השלב הזה תוכלו לחדד את החוזקות והחולשות של העסק שלכם, ולגבש אסטרטגיית התמודדות יעילה.
בנו תוכנית פעולה מוגדרת
תחשבו על שיווק עסקים כעל מסע מופלא שאין לכם מושג לאן הוא מוביל. זה לא אומר שאתם לא צריכים סוג של מפת דרכים. תוכנית פעולה מסודרת תוכל לעזור לכם להציב את המטרות שאתם רוצים לסמן עליהן וי, ולנווט טוב יותר בדרך אליהן. כמו כן, היא חשובה במיוחד לקמפיינים שיווקיים דיגיטליים מכיוון שאלה נחשבים למורכבים יותר מקמפיינים מסורתיים.
ולבסוף צרו קמפיינים פרסומיים בדיגיטל
אחרי שמסיימים להניח את כל התשתיות, הגיע הזמן להתחיל לפרסם את השירותים או המוצרים בפלטפורמות השונות על מנת להתחיל ולייצר משפכים שיווקיים ותנועה של לקוחות.
יש הרבה דרכים שונות לעשות זאת, כולל PPC בגוגל, יצירת ניוזלטר, או פרסום ביוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדין וכו'.
משרדי פרסום מובילים יוכלו לעזור לכם לבנות את התמהיל השיווקי הנכון. גם כאן הסוד הוא למצוא את הפלטפורמות שבהן מסתובב קהל היעד הספציפי שלכם והעברת המסרים המדויקים.