מיתוג מנצח
בשנים האחרונות, התחרות בין עסקים על לקוחות חדשים הולכת וגדלה. ואם בעבר, רק עסקים מעטים היו מגלים עניין בפוטנציאל הטמון ברשות החברתיות, היום המצב שונה. יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שכדאי להם להיעזר בשיווק דיגיטלי על מנת לחשוף את השירותים או המוצרים שהם מציעים בפני מתעניינים, ולהגדיל את המחזור החודשי.
סביר להניח שגם אתם רוצים להצטרך לחגיגה (ולאכול מהעוגה) – אבל רגע לפני שאתם עושים את זה, וקופצים לבדוק על אפשרויות פרסום באינטרנט, חשוב שתניחו בסיס חזק ויציב. אחד כזה שיהפוך את השיווק לכיפי, מדויק, ובעיקר מניב.
יש עסקים שמסתכלים על תקציבי שיווק כבזבוז כסף ולא כהשקעה ובוחרים לוותר על זה, ויש עסקים שמבינים את החשיבות של השיווק אבל לא עושים את זה כמו שצריך. רק עסקים בודדים משקיעים את המאמץ הדרוש כדי להכין את התשתית הנכונה.
והשלב הראשון בדרך לשיווק נכון הוא מיתוג מנצח.
מה זה בכלל מיתוג?
מה עולה לכם לראש כשאתם רואים את הלוגו של פייסבוק? מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את השם פרארי? לאן זורק אתכם הסלוגן "אתם בידיים טובות"? (לשום מקום, נכון?).
זאת בעצם העבודה של משרדי מיתוג – למצוא ביחד איתכם את תעודת הזהות של העסק. ממנה נוכל לגזור את השם הנכון, הלוגו המדויק והסלוגן שקולע בול.
כל אלה הם החוויה הראשונית של לקוח פוטנציאלי עם העסק שלכם. וכולנו יודעים כמה קשה לשנות רושם ראשוני.
ולכן המטרה העיקרית שלכם במפגש הראשוני היא ליצור רושם טוב (קצת כמו להרשים את ההורים של החברה בפגישה הראשונה).
אתם רוצים לעודד אותו לסמוך על העסק, לגרום לו להסתקרן מכם, להתרגש, לרצות להיות חלק מהעשייה, להבין שהוא חייב את אחד המוצרים שלכם בחיים שלו.
יש המון יזמים טובים עם רעיונות מעולים, שפשוט מדלגים על השלב הראשוני ורצים להקים עסק מבלי להתעכב על הזהות שלו. הם זורקים את השם הראשון שעולה להם לראש, מוצאים מישהו בפייבר שיעצב להם לוגו וסלוגן ב-10 דולר ויוצאים לדרך.
מכאן יש שתי אפשרויות: או שהעסק נכשל. או שהוא מצליח, נתקע עם מיתוג מבלבל, ועכשיו צריך לחזור לנקודת ההתחלה.
חשיבות המיתוג לעסק
אנחנו יכולים להיתמם כמה שאנחנו רוצים, אבל בסוף – אנחנו שופטים ספרים לפי הכריכה שלהם.
אם היא מעוררת בנו רגשות חיוביים, סביר להניח שנרצה לרכוש את הספר (מבלי לבדוק אפילו מה העלילה), אם היא מעוררת בנו רגשות שליליים, כנראה שנוותר עליו (שוב, מבלי לבדוק אפילו מה העלילה).
כל מערך השיווק של העסק צריך להיות בנוי על המיתוג (עיצוב האתר, השפה שבה אתם מתקשרים עם לקוחות, המשפכים השיווקיים, הפלטפורמות שבהן אתם מפרסמים).
בקיצור, עסק שלא יודע מה הזהות שלו, לא יכול לשווק את עצמו כמו שצריך. וכשהוא לא משווק את עצמו כמו שצריך, הוא מאבד מומנט, לקוחות, כסף.
מספיק חשוב?
איך נראה מיתוג לעסק שמכבד את עצמו?
סביר להניח שכל משרד שיווק עושה גם מיתוג עסקים. רק מעטים עושים מיתוג עסקים מדויק.
"רגע, אבל מה זה מיתוג מדויק?"
על קצה המזלג:
השם של העסק זורם, קצר, ונותן ללקוחות מושג קטן מה הם יכולים למצוא אצלו.
הלוגו יפה, זכיר, מסקרן ומעביר את האופי של החברה.
הסלוגן קליט, חד ומדבר את המהות של העסק.
אבל –
מיתוג איכותי לא נגמר רק בשם, בלוגו ובסלוגן.
מדובר בתהליך חשוב שייתרגם לכל רובד בעשייה העסקית שלכם. והרעיון שעומד מאחוריו הוא ייצור חוויה מקיפה שהלקוחות הפוטנציאליים עוברים בכל אינטראקציה עם העסק.
אז איך בעצם ממתגים עסק?
שאלת השאלות.
אנחנו מאמינים שמיתוג נכון דורש כמה דברים: מחקר מעמיק (כדי למתג עסק בצורה יסודית, עלינו להכיר אותו כמו את כף היד שלנו), הבנה של הרעיונות העמוקים שעומדים מאחורי המוצרים או השירותים שהוא מציע, הגדרת קהל יעד מדויק, יצירתיות, וחשיבה מחוץ לקופסה.
בקיצור, זאת עבודה למקצוענים.
כאן אקסקטיב מרקטינג, סוכנות שיווק ומיתוג דיגיטלי, נעים מאוד!
בעשור האחרון עזרנו למגוון עסקים מתחומים שונים, להגדיל את המכירות ואת המחזור החודשי, ולמקסם את הפוטנציאל שלהם בעזרת מיתוג נכון ופרסום באינטרנט.
ביחד נוכל למצוא את הייחודיות של החברה שלכם, את מה שיגרום לה לבלוט בים של עסקים, נמתג אותה בצורה שמעבירה את האסנס שלה על הצד הטוב ביותר, ונרכיב את תמהיל השיווק הכי נכון עבורה.
נשמע לכם מעניין?
קפצו לקפה ובואו נדבר על זה פייס טו פייס.