10 עובדות שלא ידעתם על מיתוג עסקים
תחום הפרסום, השיווק, קידום המכירות, רווי במונחים מקצועיים שהפכו עם השנים למאוד מאוד רווחים. אחד המושגים הללו שהפכו למאוד מדוברים הוא מיתוג עסקים. חשוב לדעת שהעובדה שמדובר במושג מקובל לא הופכת אותו בהכרח לברור. למעשה, רבים נוטים לבלבל בין מושגים שונים וכך – מיתוג נדמה בעיני רבים כמילה נרדפת לפרסום. אמנם יש קווי דמיון משותפים, אבל בהחלט יש גם הבדלים. להלן, ריכזנו 10 עובדות מעניינות בנושא ואנו סבורים שלפחות חלקם יחדשו גם לכם.
לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ1. מיתוג עסקים – גם באינטרנט
באופן מסורתי, מיתוג עסקים הוא תהליך שמבוסס על השקעה ביצירת מודעות בעיקר דרך ערוצי פרסום כגון טלוויזיה, רדיו, עיתונים, שלטי חוצות. מקובל גם מיתוג חברה באמצעות שיטות משולבות בקמפיינים, שימוש בלוגו, סיסמא קליטה וכדומה. כיום, וזהו החידוש הגדול, ניתן להצליח במיתוג גם כאשר עיקר המאמץ מופנה לאינטרנט.
2. מיתוג – לא רק למוצרים
לא גם מוצרים של יצרנים, יבואנים ומשווקים אפשר לקדם באמצעות מיתוג. חברת מיתוג ופרסום מתמחה מסוגלת לבצע תהליך של מיתוג גם לארגונים גדולים, לעסקים שלמים, אפילו לאנשים. קל להבין זאת כאשר חושבים על קמפיין של אישיות פוליטית מובילה. אישיות כזאת, ללא ספק, "נמכרת" לציבור כמותג.
3. מיתוג זה לא רק עיצוב
טעות נפוצה היא לחשוב שמיתוג מתבסס על עיצוב. למעשה, צריך הרבה יותר מלוגו מובחן או מסיסמא קליטה בכדי ליצור מותג ראוי לשמו. מיתוג זה במידה רבה רעיון הרבה יותר רחב שיש להקיף באופן כוללני.
4. מיתוג זה זהות
במידה רבה, נכון להגדיר את המיתוג, בין אם של עסקים ובין אם של מוצרים או אנשים, כיצירה של זהות. עד כהה שזה עשוי להיות מוזר בתחילה, הרי שמיתוג אמור להעניק אישיות וקווי אופי גם כאשר מדובר בכלי רכב, במוצר מזון או משקה. שמעתם על סיסמת הפרסומת הוותיקה (והמוצלחת) "טרופית משקה שובב"?
5. מיתוג לא חייב להיות יקר
בזכות העבודה שמיתוג יכול להתנהל אונליין, זהו תהליך שיכול להיות פחות יקר מכפי שחושבים. משום כך, גם עסקים קטנים בימינו יכולים להיות חלק מהמשחק ולעבור תהליך של מיתוג או של מיתוג מחדש.
6. מיתוג ובידול
פעמים רבות יבוצע בד בבד עם תהליך המיתוג גם תהליך של בידול. זהו רעיון שנועד לחזק את בניית המותג וליצור שונות בינו בין מותגים או מוצרים אחרים.
7. מיתוג – זה טוב למוניטין
כל עסק, אדם או ארגון שרוצה להיות בעל מוניטין חיובי ובעל שם טוב זקוק במידה כזאת או אחרת למיתוג מקצועי. מיתוג אישי באינטרנט, למשל, יכול לחולל פלאים בתפיסה הציבורית אודות איש ציבורי, מנהל או מנהיג.
8. מותגים מרוויחים יותר
השקעה במיתוג אמנם עולה כסף, אבל אף אחד לא ישקיע כסף ברעיון שלא נותן משהו בחזרה. מותגים, ללא ספק, מרוויחים יותר מאשר מוצרים שאינם ממותגים. כמעט תמיד, הרוכש יסכים לשם יותר עבור מוצר מוכר, בעל זהות, וכך גם לגבי פניה לנותן שירות בעל מוניטין המבוסס על מיתוג.
9. מותגים שזוכרים
לא רק שמותגים נמכרים במחיר גבוה יותר, אלא שהם גם הרבה יותר זכירים. מוצרים, אנשים או ארגונים ממותגים יהיו מוכרים יותר לציבור הרחב ובפרט – מוכרים יותר עבור קהל המטרה וקהל היעד.
לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ10. מיתוג ואסטרטגיה
כדי להצליח במיתוג איכותי, כדי ליצור מותג חזק לא מספיק הרצון להגיע לכך. כדי להצליח, יש לבנות אסטרטגיית מיתוג מתאימה, שתכוון לתפיסת "רוח המותג", שתהיה אמינה מחד אך בעלת מעוף וחזון מאידך.