פרסום באמצעות משפיענים
בענף הפרסום חברות ומותגים רבים נעזרים במשפיענים. פרסום באמצעות משפיענים הפך לאחד מכלי השיווק המשמעותיים בדיגיטל מסיבות טובות. משפיעני רשת (אינפלואנסרים, באנגלית), מהווים גשר בין מותגים לבין קהלי היעד, זהו שיווק יצירתי, המשלב יצירת קשר אישי שקשה להשיג בערוצי פרסום מקבילים או באמצעים אחרים.
כוחם של המשפיענים
משפיעני רשת מיטיבים לבנות קהילות סביב תחומי העניין שלהם. בכך, הם שותפים טבעיים עבור מותגים ועסקים המחפשים להגיע לקהלי יעד נבחרים. משפיענים מסוגלים להציג מוצרים ושירותים בצורה טבעית, באופן שמעורר את אמון הצרכנים ומשפר את הסיכויים להמרה. עבור משרד פרסום שילוב משפיענים בקמפיינים מאפשר להפיץ את המסרים הפרסומיים בדרך חשובה נוספת תוך השגת אמינות גבוהה. זה אפקטיבי מאוד עבור קהלי יעד צעירים, שנוטים לסמוך על המלצות של משפיענים פופולריים שהם עוקבים אחריהם ברשתות החברתיות. חשוב לציין כי שיתופי פעולה עם משפיענים יכולים להיות אפקטיביים מאוד גם לטובת פרסום באינטרנט לעסקים קטנים. ניתן להשיג הרבה חשיפה בצורה ממוקדת ואותנטית ובתקציב מאוד סביר.
בחירת המשפיען המתאים
אחד הצעדים החשובים בפרסום יעיל באמצעות משפיענים הוא בחירת השותף הנכון. סוכנות פרסום דיגיטלי צריכה להתייחס למספר גורמים בעת בחירת משפיען:
- התאמה לערכי המותג – חשוב לבחור משפיען שהערכים והתוכן שלו הולמים את אלו של המותג שלכם.
- גודל וסוג הקהל – לא רק מספר העוקבים חשוב. לעתים דווקא משפיענים עם קהל עוקבים לא הכי גדול אבל יותר ממוקד יכולים להביא תוצאות טובות לעסקים ומותגים מסוימים.
- רמת המעורבות – לצד מספר העוקבים, צריך גם לשים לב לרמת המעורבות של העוקבים. משפיען עם קהל שמגיב ומעורב יכול להביא תוצאות טובות במיוחד.
מדידת אפקטיביות
מדידת ההצלחה של קמפיינים מבוססי משפיענים היא דבר חשוב ביותר. בניגוד למה שקורה עם פרסום בפייסבוק או בפלטפורמות אחרות שבהן קל לעקוב אחרי מדדים כמו קליקים והמרות, בפרסום באמצעות משפיענים יש להתחשב במדדים נוספים:
- חשיפה – מספר האנשים שנחשפו לתוכן של המשפיען.
- מעורבות – כמות הלייקים, השיתופים והתגובות לתוכן.
- גידול במודעות למותג – למדוד באמצעות סקרים או מעקב אחרי חיפושים מקוונים.
- מכירות ישירות – במקרים שבהם זה ניתן, חשוב למדוד מכירות שהגיעו ישירות מהפניות של המשפיען.
חשוב לומר כי עם התגברות השימוש במשפיענים, עולה גם הסיכון לרוויה. מותגים ומשרדי פרסום יצטרכו להיות יצירתיים יותר בשיתופי הפעולה שלהם כדי להשיג תוצאות מעולות. אגב, מגמה מעניינת היא העלייה בשימוש במשפיענים וירטואליים וטרם ברור עד כמה זה ישפיע על משפיענים באופן שבו אנו מכירים אותם.
אסטרטגיות לשיתופי פעולה ארוכי טווח
קמפיינים חד פעמיים עם משפיענים יכולים להיות אפקטיביים, אבל ישנו ערך לשיתופי פעולה ארוכי טווח. אסטרטגיה מתמשכת מאפשרת בניית קשר עמוק בין המותג לקהל היעד. שיתופי פעולה ארוכי טווח מאפשרים למשפיענים להכיר את המותג לעומק ולשלב אותו בצורה טבעית יותר בתוכן שלהם. גם עבור עסקים קטנים, שיתופי פעולה ארוכי טווח יכולים להיות אסטרטגיה מצוינת לפרסום באינטרנט בהשקעה סבירה. חשוב לציין כי שיתופי פעולה ארוכי טווח דורשים תכנון קפדני וניהול מתמשך.
פרסום באמצעות משפיענים הוא, אם כן, כלי רב עוצמה בארסנל של משרד פרסום מודרני ועדכני. כאשר נעשה בשיתוף הפעולה שימוש נכון, בונים קשר אותנטי, טבעי ואפקטיבי עם קהלי יעד רצויים. עם זאת, הצלחת שיטת פרסום שכזאת תלויה בבחירה נבונה שותפים לדרך, יצירת תוכן אותנטי ומדידה מתמדת של התוצאות. ככל שניתן לחזות, פרסום באמצעות משפיענים צפוי להישאר כלי מרכזי בשיווק ופרסום, במקביל להתאמות עם טכנולוגיות ומגמות חדשות.